Thursday, November 18, 2010

Kucing oh kucing

Belakangan ada 2 ekor anak kucing selalu main dalam bilik aku..seekor hitam seekor lagi putih hitam..Comel..aktif..menyejukkan mata yang memandang..Main kejar-kejar, gigit-gigit, sampai tangan dan kaki aku pun digigitnya..Teringat kembali memori dengan kucing-kucing aku di rumah..

Dalam pada itu, aku mengenal pasti tabiat pelik si hitam. Nampaknya si hitam suka barang teknologi. Laptop dan printer aku jadi "port" untuk dia rilek-rilek lepas main..kata member aku maybe sebab laptop dengan printer panas. Kucing suka tempat panas..Tapi bila turn off laptop pun dia landing kat situ jugak...tak panas pun laptop..jadi idea mengatakan suka tempat panas mungkin kurang tepat..




Semalam aku dengar bilik sebelah bilik depan aku kecoh-kecoh..rupanya si hitam putih menunaikan hajat besarnya di sana..sebabkan nila setitik, rosak susu sebelanga...habislah kome..lepas ni kalau nak ziarah bilik aku kena kejap-kejap je..coz bahaya..nanti tak pasal-pasal aku kena berurusan dengan bisnes "kecik" mahupun "besar"...dua-dua aku tak nak (^_^)..



pengajaran:


untuk si hitam dan si putih hitam, jangan buat "bisnes" di dalam bilik orang.bilik aku pun jangan..cukuplah aku "berbisnes" dengan kucing di rumah... orang tak suka...itu akan menjejaskan kecomelan kome di mata orang..nanti dah tak sejuk lagi mata orang memandang..

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP