Thursday, November 19, 2009

"Kita bukan mengejar 'figure' tetapi kita menimba pengalaman..



Alhamdulillah...dalam ketegangan memikirkan final exm yg bakal kutempuh minggu depan, liqo hari ni serba sedikit memotivasikan aku kembali..

Terima kasih kpd akh azhari yang bertolak dr Pulau Pinang ke UTP, semata-mata utk berliqo bersama pd mlm ini,walaupun terpaksa pulang semula malam ini untuk bkerja esok hari..Alangkah indahnya ukhuwah..jarak dan kesibukan duniawi bukan penghalang utk bertemu..

" dan Dia(Allah) yang mempersatukan hati mereka(orang yang beriman), walaupun kamu menginfakkan semua (kekayaan) yang berada di bumi, nescaya kamu tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi allah telah mempersatukan hati mereka, sungguh Dia Maha Perkasa, Maha Bijaksana" (Al-anfal:63)

Kugunakan kesempatan liqo hari ini untuk menyuarakan kegusaranku tentang final exam dan coarsework mark yg rendah..spontan akh azhari memberikan nasihat dan pandangan..dalam panjang lebar nasihat yang diberikannya, satu statement yang di ungkapkannya betul-betul menyentuh hatiku..

"bagi ana, kehidupan bukanlah semata-mata tentang mengejar figure (sabagai contoh, mendapatkan A dlm peperiksaan, mendapatkan tempat pertama dsb) tetapi apa yang lebih penting ialah kita menimba pengalaman"

Yup, pengalaman...kerna pengalaman itu mendewasakan dan mematangkan kita..

Jazakallah khairan kathir ya akh..

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP